Ännu hårdare krav på de arbetslösa?

Jag tror jag får hicka efter att ha läst denna artikel

Ännu hårdare krav på de arbetslösa
http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_14836364.asp

Va fan är det frågan om? Jag förstår inte ett skvatt vad Sven-Otto Littorin pysslar med, jag ser inte en enda vettig fördel i förslaget någonstans, varken ekonimiskt eller humant.

Jag tänker mig alltid ett scenario med två arbetslösa, den ene har jobbat som lokalvårdare och den andra på kontor. Ska en lokalvårdare ta ett kontorsjobb, och den som jobbade på kontor börja jobba som lokalvårdare bara för dessa platser råkade vara lediga just när dem blev arbetslösa eller fick erbjudande om ledigt jobb? Snacka om resursslöseri på kompetens och ta varandras jobb! Det är väl bättre att avvakta lite tills rätt jobb kommer till rättperson även om det kan dröja några månader. Ska man behöva flytta från hus och hem till annan ort bara för att det fanns ett ledigt jobb på ennan ort?

Det skulle bara leda till att folk inte trivs och sjukskriver sig och annat trassel.

Ibland undrar jag vad vissa Moderater pysslar med, ser de bara allt i siffror och pengar? De ska fan inte bedrivas nån jävla hetsjakt på folk för att folk är friska som kan jobba, allt tar sin tid och allt kommer på sin plats om man bara ger det tid.

Arbetslösa börjar behandlas som straffångar nästan. Fan moderaterna slappna av! Ni skjuter er själva i foten med sånna här uttalanden och tankegångar till nästa val.

Ibland kan man undra om vissa moderater är förtappade börsklippare som inte platsar i samhället eller kan tänka logiskt eller humant. Det jag tycker moderaterna gör bra är att dra i skatterna, men i övrigt finns det inget större innehåll för samhällspolitiken, där lägger jag min tillit till mittenpartierna som har annat att komma med. Ta bara miljöpolitiken och Moderaterna, ett enda stort VA?

Jag tycker snart det vore dags för mittenpartierna att skapa sig en egen allians mellan FP, C och KD, så får Moderaterna anpassa sig till dem istället.

Det här är en så typsik klumpig och dum politik som pajjar för dem själva. Jag tror knappast de borgliga väljarna ens kan tycka detta är något bra förslag på något vis. Då tycker jag det är bättre som det är. Det finns andra lösningar och alternativ. Tillochmed en lodis ute på gatan skulle nog inte ens kläcka en sådan idé.

Jag kan förstå detta tänk om det gäller en som varit arbetslös en hel A-kasseperiod och sen får jobberbjudande att man kanske måste ta det jobbet om det finns möjlighet, men man ska inte behöva flytta runt om i landet bara för det, någon rimlighet måste det finnas.

Det är skönt att man har eget företag :)